Συντάκτης: Αριάδνη Νικάκη
Φωτογραφία: Πάτροκλος Στελλάκης

Ο Βασίλης Ρεμιγιάκης μας συστήνει την Wine Between Us.

Μια καινούρια ιδέα και μια συζήτηση μέσα από τη ματιά ενός ανθρώπου, που ασχολείται με την ευρύτερη πώληση του κρασιού και την επικοινωνία του γενικότερα, για σχεδόν δύο δεκαετίες.


Κύριε Ρεμιγιάκη, θα θέλαμε να μας συστήσετε την Wine Between Us, ποιό είναι το αντικείμενο των εργασιών σας και σε ποιά αγορά απευθύνεστε;

Η Wine Between Us είναι ένα φιλόδοξο και πολύπλευρο project, το οποίο αρχικά χωριζόταν σε δύο βασικά μέρη: Το πρώτο αφορά στην επικοινωνία κρασιού με φυσική παρουσία και απευθύνεται σε οινοποιεία. Το δεύτερο εστιάζει σε συμβουλευτικές υπηρεσίες παρέχοντας μια ολοκληρωμένη πρόταση για χώρους εστίασης. Και ένα τρίτο κομμάτι θα έλεγα, που προέκυψε μέσα στην καραντίνα είναι το E-Shop Support. Μια ανάγκη που δημιουργήθηκε λόγω της αυξητικής τάσης των e-shops και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων κειμενογραφία-δημιουργία έγγραφου υλικού και για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης κατά περίπτωση.

Αυτό σημαίνει ότι μπορείτε να δημιουργείτε γραπτό περιεχόμενο για τα social media ή την ιστοσελίδα ενός ηλεκτρονικού καταστήματος;

Θα θέλατε να μας περιγράψετε τις υπηρεσίες που παρέχετε αναλυτικά ξεκινώντας από τα οινοποιεία;

Ο Wine Communicator δεν είναι ακριβώς μια υπηρεσία, είναι ένας πολύτιμος συνεργάτης για την αγορά αλλά και ένα μεγάλο plus για το οινοποιείο. Ένας άνθρωπος που θα έχει την δυνατότητα να παρακολουθεί τις τάσεις αλλά και τις ανάγκες, εστιάζοντας σε ένα συγκεκριμένο αριθμό ετικετών. Είναι εκείνος που θα επικοινωνεί, θα μεταδίδει και θα αναδεικνύει τις προσπάθειες του οινοπαραγωγού. Επιπροσθέτως θα αξιοποιήσει τα διαθέσιμα ‘’εργαλεία’’ και θα αναπτύξει σχέσεις και τρόπους δράσης επιδιώκοντας την αποτελεσματική παρουσία στην αγορά πριν και μετά την τοποθέτηση. Να επισημάνω εδώ ότι, το συγκεκριμένο ‘’μοντέλο’’ βέβαια, μπορεί να εφαρμοστεί και σε εταιρείες που διαθέτουν portfolio με εισαγόμενα κρασιά και να τροποποιηθεί αναλόγως.

Άρα ο Wine Communicator είναι ο Business Development Manager του οινοποιείου;

Δεν θα το έλεγα έτσι γιατί δεν τα πάω καλά με τέτοιους τίτλους. Αντιλαμβάνομαι όμως το πόσο σημαντικό είναι να υπάρχει ο «συνδετικός κρίκος» μεταξύ του οινοποιείου και του τελικού σημείου. Ο Wine Communicator είναι μια διαφορετική προσέγγιση στις πωλήσεις και πρωταρχικό μας μέλημα είναι να δημιουργήσουμε ζήτηση για το προϊόν. Διότι αν δεν επικοινωνήσουμε σωστά το κρασί πως θα έρθουν οι πωλήσεις; Στόχος λοιπόν της “Wine Between Us” είναι να εδραιώσει την εικόνα και να ενισχύσει τις πωλήσεις ενός συνόλου μικρών οινοποιείων. Παράλληλα, μέσω του website και λοιπών ψηφιακών καναλιών, θα έχει σκοπό την προβολή και την προώθηση των παραγωγών με τους οποίους θα συνεργαστεί.

Αυτό ακριβώς θα ρωτούσα στη συνέχεια. Πως ορίζεται ένα οινοποιείο μικρό;

Αν ένα οινοποιείο συγκαταλέγεται στα μικρά ή τα μεγάλα, από πλευράς όγκου, καθορίζεται από την ετήσια παραγωγή φιαλών. Άρα κάποιες κινήσεις προς τα έξω εξαρτώνται από το σύνολο των φιαλών. Οι μεγάλες οινοπαραγωγικές μονάδες διαθέτουν και την ανάλογη ομάδα για να υποστηρίξει όλες τις ενέργειες στην αγορά. Σε μικρότερης κλίμακας οινοποιεία όμως τα πράγματα είναι πολύ διαφορετικά γιατί ο ίδιος ο παραγωγός τα κάνει όλα μόνος του στις περισσότερες των περιπτώσεων. Πολλές φορές όμως είναι δύσκολο να συντονιστούν όλα αυτά από έναν και μόνο άνθρωπο, ώστε να έχει το επιθυμητό αποτέλεσμα.

Διοργανώνετε θεματικές δραστηριότητες ή προωθητικές ενέργειες για λογαριασμό των συνεργαζόμενων οινοποιείων;

Αυτές ήταν δράσεις που πάντα ενδιέφεραν τους οινοπαραγωγούς για λόγους εξωστρέφειας και για εμάς είναι κάποιες από τις ενέργειες που κάνουμε στα πλαίσια της συνεργασίας μας με τα οινοποιεία ή τις εταιρείες αντίστοιχα. Δεδομένης της τεχνογνωσίας που διαθέτουμε αναλαμβάνουμε λοιπόν την υλοποίηση τους. Για παράδειγμα την οργάνωση μιας βραδιάς wine & food pairing ή το λανσάρισμα νέας ετικέτας σε ένα εστιατόριο, τα οποία είναι παράλληλα ένας τρόπος επικοινωνίας με το κοινό και φέρνουν μεγάλο όφελος προς το οινοποιείο.

Στο πλαίσιο αυτών των υπηρεσιών περιλαμβάνεται και η εκπροσώπηση των συνεργατών σας σε εγχώριες εκθέσεις;

Στα πλαίσια του Wine Communicator είναι ένας στόχος που έχουμε θέσει αλλά και ταυτόχρονα αποτελεί ένα βήμα παραπάνω στην συνεργασία με τα οινοποιεία. Επιδιώκουμε την εκπροσώπηση των συνεργατών μας σε εκθέσεις ‘’κάτω από την ίδια στέγη” με την επίσημη υποστήριξη μας, χωρίς όμως αυτό να τους δεσμεύει π.χ. σε εμπορικό επίπεδο. Εμείς θα είμαστε δίπλα τους κυρίως για επικοινωνιακούς λόγους με γνώμονα πάντα την σταδιακή ανάπτυξη και την συνεχή εξέλιξή τους.

Αναφορικά με τις συμβουλευτικές υπηρεσίες στην εστίαση, ποιο είναι το πλάνο σας;

To Counseling & Training είναι το δεύτερο βασικό σκέλος της Wine Between Us. Απευθύνεται σε χώρους εστίασης που θέλουν να επενδύσουν στον οινικό τους τομέα, είτε σε νεοσύστατες επιχειρήσεις που θέλουν να θέσουν βάσεις για το κρασί. Λόγω της πολύχρονης θητείας σε wine oriented σημεία θέλουμε να προσφέρουμε πολλά παραπάνω από τη δημιουργία μιας wine list. Λαμβάνοντας υπόψη κάποιες παραμέτρους, αναλαμβάνουμε πέραν της λίστας, την εκπαίδευση προσωπικού, την εύρεση κατάλληλου εξοπλισμού, την κοστολόγηση και διάφορες ενέργειες που θα συμβάλουν στην βιώσιμη διαχείριση του κρασιού. Μας ενδιαφέρει η συνολική επιμέλεια, την οποία δεν συναντάμε συχνά, αφού η μεγαλύτερη ζήτηση επικεντρώνεται στις λίστες.

Είναι λίγα τα εστιατόρια που επιλέγουν να έχουν οινοχόο, ή να εκπαιδεύουν κατάλληλα το προσωπικό τους γύρω από το κρασί. Εδώ έρχεστε εσείς για να καλύψετε αυτό το κενό;


Αυτό σημαίνει ότι μπορείτε να δημιουργείτε γραπτό περιεχόμενο για τα social media ή την ιστοσελίδα ενός ηλεκτρονικού καταστήματος; Και βέβαια. Η υπηρεσία αυτή απευθύνεται σε επιχειρήσεις που διατηρούν ή επιθυμούν να οργανώσουν ηλεκτρονικό κατάστημα με κρασί ή/και γαστρονομικά προϊόντα. Στοχεύοντας λοιπόν σε μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα, παρέχουμε μία παραπάνω πληροφορία στον επισκέπτη και εν δυνάμει πελάτη/αγοραστή του e-shop. Ευτυχώς υπάρχουν πολλά καταστήματα, που ταυτόχρονα με το e-shop, είναι αρκετά δραστήρια και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δημιουργώντας αναρτήσεις για διάφορες ενέργειες. Για παράδειγμα, είμαστε σε θέση να τροφοδοτούμε αυτές τις αναρτήσεις με στοχευμένες περιγραφές, έτσι ώστε να κεντρίζουν το ενδιαφέρον.

Από την εμπειρία σας στο χώρο της εστίασης γενικότερα, θεωρείτε ότι οι επιχειρηματίες έχουν συνειδητοποιήσει την αναγκαιότητα της ύπαρξης ενός τέτοιου ανθρώπου με τις δικές σας ιδιότητες;

Το έχουν συνειδητοποιήσει αλλά, εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την φιλοσοφία του εκάστοτε επιχειρηματία και κατά πόσο θέλει να επενδύσει στο κρασί, με ότι αυτό συνεπάγεται. Προς αποφυγή παρεξηγήσεων, δεν εννοώ π.χ. κάθε all day spot να έχει και σομελιέ. Αλλά σε σημεία που υπάρχει ενδιαφέρον στο κρασί, η βασική εκπαίδευση στο προσωπικό ή η καθοδήγηση μέσω ενός εξωτερικού συνεργάτη σε οινικά ζητήματα, μπορεί να καλύψει αυτό το κενό. Κατανοούμε όλοι, ότι δεν είναι το ίδιο με τη φυσική παρουσία ενός ανθρώπου, αποτελεί όμως μια καλή επένδυση.

Θα μας πείτε για το αγαπημένο μου Private Cellar Consulting;

Η φροντίδα μιας προσωπικής κάβας δεν θα μπορούσε να λείπει από τις υπηρεσίες μας. Απευθύνεται είτε σε φανατικούς οινόφιλους που ξεκινούν τώρα να ‘’χτίζουν’’ το κελάρι τους, είτε σε συλλέκτες που θέλουν να εμπλουτίσουν την ήδη υπάρχουσα κάβα τους. Για παράδειγμα κάποιος μπορεί να ενδιαφέρεται για μία συγκεκριμένη περιοχή της Ισπανίας ή να αναζητά ιδιαίτερες χρονιές. Επίσης προτείνουμε λύσεις για να απολαμβάνει ο πελάτης μας στο μέγιστο βαθμό τα αγαπημένα του κρασιά όπως, κατάλληλα ποτήρια, συστήματα συντήρησης κλπ., τα οποία αποτελούν μέρος αυτής της επένδυσης. Κατόπιν συνεννόησης είμαστε σε θέση να αναλάβουμε την επιλογή των κρασιών και το wine & food matching για την ιδιωτική εκδήλωση ή για το επίσημο δείπνο του.

Μιας και αναφέρατε την Ισπανία θα θέλατε να μας πείτε τη σχέση που έχετε μαζί της;

Δεν υπάρχει κάποια ιδιαίτερη σχέση. Η πρεσβεία της Ισπανίας είναι ίσως η μοναδική πρεσβεία που έχει τόσο μεγάλη δραστηριότητα στο κρασί. Οργανώνει εδώ και πολλά χρόνια γευσιγνωσίες κρασιού σε ετήσια βάση και τις παρακολουθώ με συνέπεια. Φέτος λοιπόν «έτρεξε» ένα πρόγραμμα από το Εμπορικό Επιμελητήριο της πρεσβείας, το “Spanish Wine Specialist” το οποίο αφορούσε δυο συμμετέχοντες από κάθε χώρα της Ευρώπης. Μου δόθηκε η ευκαιρία και είχα την τιμή να είμαι ο ένας από τους δύο συμμετέχοντες της χώρας μας. Ήταν ένα άρτια οργανωμένο webinar με έξι sessions που κάλυπτε ενότητες όπως, η Ισπανική κουλτούρα και η ιστορία, περιοχές και ποικιλίες, η γαστρονομίας τους και η νομοθεσία, η οποία άλλαξε πρόσφατα.

Ποιος είναι όμως ο σκοπός αυτού του προγράμματος;

Ο απώτερος στόχος αυτού του course είναι η δημιουργία ενός δικτύου με εξειδικευμένους ανθρώπους στον Ισπανικό αμπελώνα, που θα είναι πρόθυμοι να διαδώσουν το πάθος και τις γνώσεις τους.


Κλείνοντας αυτήν την πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση, θα θέλαμε να ευχηθούμε κάθε επιτυχία σε όλα τα παραπάνω, αλλά και σε όσα σχεδιάζεις μελλοντικά για το project που οραματίστηκες…

…γιατί το κρασί είναι ανάμεσά μας!!!

Ευχαριστούμε θερμά την ομάδα του Mr.Vertigo για τη φιλοξενία.